HD-leidingen

De hogedrukleidingen op een klassieke Citroën zijn origineel van staal en kunnen dan ook danig roesten, vooral als ze op vochtige locaties zitten. Bij twijfel dus altijd vervangen, anders bestaat het risico dat er onderweg eentje knapt, met alle ongemakken van dien.
Wij maken nieuwe HD-leidingen altijd zelf vanaf de rol (een koper/nikkel legering die nooit meer roest) met behulp van een speciaal felsapparaat. Indien noodzakelijk vervangen we in één keer alle leidingen, soms ook gewoon alleen een slecht exemplaar. Immers, goed is goed.

Geld besparen en de montage zelf doen? Dat kan ook! Wij maken leidingen op maat en sturen ze desgewenst (opgerold) op. Ze dienen dan alleen nog in de juiste vorm te worden gebogen.

HD-leidingen

Benodigdheden om HD-leidingen te kunnen maken.

HD-leidingen

Verroeste leidingen bij het achterste subframe van een CX.

HD-leidingen

HD-leidingen

Op deze CX waren eigenlijk alle leidingen van voor naar achter slecht en moesten ze allen vervangen worden.

HD-leidingen

HD-leidingen

De leidingen worden met de hand in de juiste vorm gebogen voor montage.

HD-leidingen

Nieuwe HD-leidingen bij het voorste subframe van een CX.

HD-leidingen

HD-leidingen

HD-leidingen

HD-leidingen

Gekrulde remleiding rechtsachter en de hoogteregelaar met nieuwe leiding (CX).

HD-leidingen

Remleiding linksachter (CX).

HD-leidingen

Nieuw gebogen leidingen voor een DS.

 

HD-leidingen

Nieuwe HD-leidingen bij de achterste hoogteregelaar van een DS.

HD-leidingen

Nieuwe leidingen bij de achterste hoogteregelaar van een DS moeten soms met de punttang gemonteerd.